2014. szeptember 9., kedd

eat clean workout and smile

Az egészséges életmód, a 'jó formában lenni' kérdésköre az én életem meghatározó ügye. Kezdhetném azzal: 'hízékony alkat lévén bla bla bla'. Na igen, rengetegen foghátnánk génekre és egyéb kifogásokra, hogy 'nem rajtam múlik'. És, ó dehogynem.
Az lehet, hogy testünk valamelyest különbőző módon, szinten raktároz el bizonyos tápanyagokat, vagy árnyalatnyit másként működik a genetikai addottságaink alapján, de egy biztos. Senkinek nem erőszakolnak le a torkán tábla csokit képviselőfánkot de még egy pizzát sem.
Mi magunk tápláljuk testünket, és ha felszedjük azokat a makacs kilókat az csak egy dolog miatt lehet: mert túl sok üzemangyagot tettünk be, feleslegesen sokat - és nem használtuk el. És lerakódott.
Évek teltek el, mire mindenféle wellness újságok, portálok, fórumok és egyebek olvasása után ráébredtem, ez milyen egyszerű is. Mint a matek, egy az egyben.
Innentől már csak meg kell tanulnunk használni az egyenleteket a műveleteket, és követni őket.
Persze nem ilyen egyszerű ez.
Hisz nagyon könnyű elcsábulni, egy fárasztó munkanap után a futás helyett a kanapét választani, egy kiadós vacsora után. Aztán pedig ott álni a tükör előtt és nézni. Már megint nem követtem a szabályaimat. És még mindig nem vagyok elégedett azzal, amit látok.
És ez megintcsak elvezet egy újabb kérdéskörhöz. Talán a média, az internet és a többiek, egy túlságosan tökéletes ideál felé orientálják a nőket. És az önmagukkal elégedetlenkedők még inkább elveszítik a realitás talaját az önértékelésükkor.
A nemrégen megjelent 'Beauty Patch' nevű DOVE kampány nekem őrületesen tetszett. Nőkkel teszteltek szépség tapaszokat, amit heteken át kellett hordaniuk majd beszámolniuk tapasztalataikról. Valamilyen módon elhitték, hogy valami lehet a tapaszban és 'működnie kellene', és működött is. Egyre jobb formában érezték magukat. A kisérlet végén megosztották velük a valóságot, a szépség tapaszban semmilyen hatóanyag nem volt. Némelyikük egészen meghatódva jegyezte ezt: "hiszen akkor ez csak én magam voltam".
A szépség 'State of mind', azaz, agyban dől el.
Mégsem vonatkoztatnám ezt a dolgot maradéktalanul az alakunk karbantartására. Hisz akkor a nagy elégedettségben befalnánk 10 palacsintát, a cukor úgyis még boldoggabbá tesz nem?
Én azt vallom, minden nőnek saját felelőssége a teste. Az is ha rosszul érzi magát miatta.Minden egy döntés, a mi saját döntésünk. Hogy mit teszünk a tányérunkra, és megemeljük-e a fenekünket egy kis mozgásra.
 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése