2014. szeptember 15., hétfő

".. csak fáradt vagyok"

FÁRADTSÁG

Ma ez a témám.
Miért van az hogy gyakran elér minket (engem legalábbis) egy olyan periódus, amikor folyamatosan fáradtnak érzem magam? Hiába alszom eleget, a munkámban nincs igazán pörgős időszak, sőt.. És mégis, minta minden lemerítené az elemeket. Még érdekesebb, hogy nemcsak mentálisan, de fizikálisan is jobban fáradok ilyenkor. Enyhe izomlázat okoz egy nagyobb séta például - pedig hébe-hóba járok futni tehát nem arról van szó, hogy soha nem mozgok. De valószínűleg nem eleget. Aztán pedig, a sok stressz, ami sokszor elkerülhető (lenne) csupán csak kevesebbet görcsölve felesleges dolgokon..

 


Kicsit googliztam a témában.
Egy közkedvelt de, meglehetősen primitiv női portál cikkjében néhány betegséget listáztak, ami gyakori fáradtságot okoz. Egyik a pajzsmirigy alulműködés aminek tünetei:
Jellemző tünetek
Hajhullás / Száraz bőr / Fázékonyság / Testsúlynövekedés /Töredezett haj és köröm.
Ezek közül gyakorlatilag csak a hajhullás nem igazán jellemző rám, a többi igen. A testsúlynövekedés is, mintha az elmúlt hetekben, annak ellenére hogy nem mondhatnám többet ettem mint normálisan, úgy érzem feljött 2 kiló.
Az a komoly, hogy ennek a betegségnek tényleg ennyi a tünete, így lehet teljesen feltáratlan marad évekig. És, általában élethosszra kiterjedő dolog ez - folyamatos gyógyszerezéssel kezelik.
Feljegyezve a dolog még szeretnék utánaolvasni, aztán ha tegyük fel 1-2 hónap múlva nem látok változást, szervezek egy vérvételt a következő hazalátogatásra.
Lehetne a kérdés, miért nem azonnal? Miért halogatok? Mert nem vagyok hipochonder. És szeretem az öngyógyítást. Nézzünk csak rá a tünetekre újra. Száraz bőr. A sok agressziv tusfürdő amit használunk - szárítja a bört nemde? Jah és nem beszélve a kemény vízről ami itt Rómában van. És akkor ettől száradhat és törhet a haj is, ugye ugye? A fázékonyság az egész napos egyhelyben ülés a munkában.. Nem mozgunk, nem termelünk energiát.. Érdekes azokon az estéken, amikor elmegyek egyet futni, nem fázom. Testsúlynövekedés. Mostanában azért nem ondanám hogy túl sok volt a sport. Ehellyett volt sok pasta és pizza.. Szóval, oda érkeztem hogy a fenti tünetek nem csak úgy a semmiből bukkannak fel de van teljesen megfelelő indok rájuk.
Szóval, a 'gyógyszerem' már fel is írtam magamnak több mozgás, 'tisztább' étkezés. Bőrre jó kis kávézaccos-olivaolajas radir havonta 2x (egyszer csináltam kb az utolsó fél évben, pedig mekkora csodaszer).
 
És akkor téjünk vissza a fáradtság mentális vonatkozásaira, ami sajnos szintén igen aktuális nálam. Sok-sok dolgot súlyos stresszként élek meg manapság, görcsösen állok bizonyos megoldandó kérdések elé, mit hogyan csináljak, szervezzek, nem várt helyzetekre bestresszelek. Na erre már kevesebb okosságot találtam a google segítségével. Viszont, talán a legegyszerűbb megoldása ennek a dolognak a 'Take it easy' módszer. Lazítani a saját gyeplőmön. Amit meg is teszek.
Nemutolsósorban pedig, a szabadidő kérdése. Több olyan dolgot szeretnék csinálni ami feltölt. Venni egy pár jó könyvet és elolvasni. Építeni tovább a barátságokat itt Rómában, és sokat imozdulni. Tanulni. Frissen tartani az elmét. Kikapcsolódni. 'Me time'




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése