2014. december 1., hétfő

Give presence ... better in 2015

 
Csodálatos videóra akadtam egy fél órája és óriási késztetést éreztem, hogy postoljam, habár a facebookon már megtettem.
Ingrid Michaelson kedvenc énekesőm dalait hallgattam ebédhez a youtube-on és két szám közt reklámként ezt a kis videót kaptam. Rögtön megfogott már az első pillanatokban ezért nem kattintottam a megszokott módon a 'Skip Add' gombra. Hanem hallgattam. És libabőröztem.
Egy kis pár emberből álló csapat (csupa életvezetéssel kapcsolatos dolgokkal foglalkozó szakember, jógaoktató, spirituális vezető stb) alkottak egy mozgalmat. Ezzel a 3 perces lélek-ébresztő videóval próbálják felrázni a társadalmat - nagyon rosszfelé haladunk. A személyes társadalmi kapcsolataink süllyednek míg folyamatosan az okostelefonunkon csüggünk mert el kell olvasnunk a maileket vagy a híreket vagy postolnunk kell hogy éppen hol vagyunk és mit csinálunk. Az agyunk mindig a következő dolgon jár, hogy mit kell csinálnunk holnap, jövő héten és azután. Manapság nagyon ritka az olyan 'társas együttlét' ahol a felek tényleg együtt vannak és egyik sem koncentrál másfelé.
Így, karácsony közeledtével arra bíztatnak, óriás ajándékok helyett 'adj jelenlétet'.
Rám csoádan hatott a dolog. Habár teljesen ismert közhelyeket vesz alapul 'élj a mának, a percnek' de olyan újszerű köntösbe bújtatva ami sokunkat ébresztheti rá, hát ez valóban így van, és ideje 'felébredni'.
 
Már fontolgattam egyébként a következő bejegyzés témáját, és igazából arra gondoltam, így az év utolsó hónapjában tartok egy kis összegzést.
Hogy mit hozott számomra 2014. Hogy mi az amit jól csináltam, megtanultam. És mi az amit nem. Majd pedig hogy mi az amit 2015-ben szeretnék elérni.
 
Valószínűleg egy pár bejegyésem a következőkben erről fog szólni de szeretném rögtön elkezdeni a dolgot. Mégpedig egy nagyon fontos dologgal ami pedig a hála.
Egy kolleganőm mesélt erről nemrégiben, mert egy nehéz periódusból kilábalva arról mesélt mi az ami segített neki. A háláról sokan megfeledkezünk. Hálásnak lenni azért amink van. Mert, gyakran természetesnek veszünk mindent amit már megkatunk vagy eleve a miénk, és csak arra fókuszálunk ami nincs.
Így hát, tessék. Hálás vagyok mert:
- 2014-ben az élet úgy hozta, - és a munkahelyem megengedte, hogy Marcoval kipróbáljuk az együttélést. Ami kifogástalanul működik közöttünk.
- Marco
- Néhány fantasztikus barát, akik a távolság ellenére ugyanúgy közel vannak hozzám mint azelőtt.
- A munkahelyemen májusban végre átváltották a szerződésem belsős határozatlan idejűre.
- Rengetegszer látogathattam haza.
- A lakásunk itt folyamatosan szépült sokmindent cseréltünk le.
- Megismertem itt Rómában magyar lányokat akikkel programokat szervezünk.
- Az egészégem összegészében jó volt ebben az évben is.
- Gyönyörű görög nyaralás és toszkán kirándulás.
 
Sovány a lista. Ha őszinte akarok lenni, sajnos igen keveset hálálkodtam idén. A problémáimmal voltam többnyire elfoglalva - és itt vagy egy fő fogadalmam 2015-re, ebben változtatni fogok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése