2014. október 13., hétfő

Ételünk az életünk..

Táplálkozós életmódos bejegyzés következik.
 
Témámat az otthon töltött egy hét ihlette. Konkrétan, szenvedtem az ételtől.
A legrosszabb az iroda éttermének ételei bozonyultak. Kivétel nélkül minden nap délutánján, az ebédet követően meg kellett, hogy állapítsam ahogy egyre inkább elszokok a nehéz túl erősen fűszerezett fokhagymás ételektől annál nehezebben birom öket. Nem igazán tudom mi lehet egész pontosan a bűnös. Hisz, le-googliztam a fokhagymát mert az a leggyanúsabb - csupa jó és pozítiv hangú cikket találni miszerint béltisztitó meg csudajó. Hát, úgy tűnik nem nekem. Valóban, itt Olaszországban nem szokás beleaprítva az ételekbe tenni. Egészben, vagy kettébe végva izesítésre oké, de aztán kiszedik és nem fgoyasztják el. Én nem is értem hogy a magyarok nagyja miért nem szenved tőle én nagyon.
Szóval, bármit ettem kikészített volt vadas sertés, sajtkrémes csirke és bolognai ragus csirke hogy néhányat emlitsek, nah hát emésztehetlen cuccok.
A gyomrom egyre érzékenyebb. A hét végére kiütés szerű pattanások is megjelentek az arcomon. Ez már a vég. Ideje volt visszajönni.
És habár itt sem vagyunk fitness étkezők és dijnyertes táplálkozók valamiért sokkal sokkal könnyebb vagyok még akkor is ha elég sok pizza és pasta kerül az asztalra.
Érdekes ez, vannak olyan ismerőseim, akik hús és/vagy tejtermék nélkül élnek és még igy is folyamatos problémájuk van a szevezetükben, diétát ujabb diéta követ és semmi sem hoz kiegyensúlyozottságot.
Tehát lehet nem jó bizonyos táplálékok teljes megvonása? A kulcs talán az, hogy figyeljünk szervezetünk jelzéseire és azt kövessük.


 
 
Érdekes egyébként, hogy a táplálkozás piramis nálunk és az olaszoknál megegyezik. Mégis, - abszolut nem akarom őket isteníteni és a magyarokat lehúzni - de valamit csak mondd az, hogy nálunk mennyi mennyi elhízott ember van, és, a saját példámon, mennyivel nehezebbnek itélem a magyar étkezést. Szóval nem elég, hogy nagyjából stimmel miből menyit eszünk. De a sózás, fűszerezés, az hogy az olaszokhoz képest mennyi teát fogyasztunk nade mennyi cukorral benne, és a többi. Nálunk teljesen természetes a leves és főétel ebéd után még egy csokit vagy sütit lenyomni. Hát nem csoda hogy baj van.
Bennem újabb lendület, hogy folytassam a minél egészségesebb táplálkozást - kiegészítve 2-3 futéssal hetente.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése