2015. március 27., péntek

Stress leave

Péntek, 19:47 - és az irodában ülök még mindig.
6:50-kor keltem, hogy gerinctornára igyekezzek, ma este pedig túlóra van ki tudja meddig - majd, holnap reggel szintén egy installálás levezénylése vár rám.
Tegnapelőtt pedig neurólógián jártam. Mikor kezdebenyomják az ideggyógyzászati leleted egy csokor gyógyszer recepttel körítve.. na az elgondolkodtat kicsit, mi a baj.. Baromi nagy önviszgálatban és dilemmában vagyok.
Az biztos, hogy ezek intő jelek, ez teljesen világos mégpedig arra, hogy valamit nagyon nem jól csinálok.
A nagy kérdés, mit akar ez a dolog most velem kezdeni? Talán egy éles váltásra lenne szükségem? Vagy csupán megtanulni kezelni a stresszt?
Alapvetően szeretm a munkám, de az ami most az elmuét hetekben kialakulóban van, nagyon nem kellemes.
Egy hete újra előjött egy korábban már tapasztalt furcsa tünetem, a jobb karom zsibbadása. A tünet az elmúlt 2-3 napban pedig olymód felerősödött, hogy telefont ragadtam és felhívtam a cégünk klinikáját hogy időpontot kérjek vizsgálatra. Így küldtek el a neurológiára.
Habár súlyos problémát nem véltek felfedezni - a probléma a totálisan befeszült beállt nyakam/vállam irányából jön.
Tapaszokat kell feltennem a nyakamra ami majd kioldja ezeket a gócokat.
De 2 dologgal sem értettem egyet amit a doktornőtől kaptam - mégpedig egy bazierős fájdalomcsillapítót (egyáltalán nincs fájdalmam csak totál kellemetlen érzés ez a zsibbadás). Illetve, valami másik erős gyógyszert kaptam ami meg ilyen agyvérzéses betegeknek szóló szer. Szóval úgy döntöttem, csak a tapaszt használom, a gyógszereket nem szedem be.
A másik dolog amit a doktornőtől furcsálltam az az hogy most inkább ne mozogjak. Pedig pont ez a baj. Az egyhelyben ülés egész nap rá ezzel a nyakamra rakódó feszültséggel - szerintem óvatos torna csak jó lehet. De ezek szerint nem egészen értette meg, hogy nincs fájdalmam, csak a zsibogás.
Szerencsére a tünetek méris csillapodtak (2 nap alatt). A tapasz jó és használ a ma reggeli torna pedig szintén nagyon jól esett.
Ami pedig a legfontosabb - megértettem, így vagy úgy, fordulópont jött el.
Mit akarok én? 29 évesen kicsinálni magam stressztől? Hamarosan gyermekvárás következik ilyen állapotban pedig nem szeretném ezt az időszakot várni.
Ma újra ránéztem az állásokra, egy helyre el is küldtem a CV-m. Habár, kicsit késő lenne már nekiállni egy új munkahelynek, mikor a terv már az volt, hogy fél év mulva bébi project, mégis, annyi mindent megoldana. Valójában nem csak a munka stresszel hanem az összes ebből fakadó körülmény. A nem hivatalos kintlétem. Az ide oda repkedés és ezek megszervezése. Az, hogy amikor ott vagyok azt vérom hogy ide jöjjek, amikor pedig itt vagyok, hulla fáradtan várom hogy visszatérjek. Hogy még mindig nincs egy otthonom. Fél lábbal itt fél lábbal ott.
A helyzetem nem rózsás, de nem hagyhatom hogy ez felemésszen. Most jött el a pont, hogy fel kell ismernem,  változás kell.
Jobban odafigyelnem magamra.
Nem hagyni hogy befeszüljek.
Már tanulom.

4 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nekem is volt hasonló tünetem, bár én nem mentem vele orvoshoz. 4-5 éve jött ki, amikor egy irtó stresszes, szörnyű munkahelyen dolgoztam (jelentősen alulfizetve), és mellette a szakdolgozatomat írtam (Magyarországon). Végül otthagytam az állást, mert pár hónap alatt beláttam, h így fizikai képtelenség a tanulmànyaimra koncentrálni, és akkor maguktól elmúltak a panaszok (azóta sem újultak ki).
    A "nem hivatalos kintlét" valóban frusztráló, jobban, mint azt bármilyen kívülálló képzelhetné. Azt is tudom, h nagyon nehéz, és minden eset teljesen egyéni, nincs "biztos recept." Nem tudom, van-e már residenzád, ha nincs, annak megszerzése fontos lépés lenne (a közelmúltban megváltoztatták a törvényt, így most már Mo.-n és Olaszo.-ban is lehet residenzád).
    Munkaügyben csak arra szerettem vna felhívni a figyelmed, h olvasom, h 30 év alatt vagy. 30 éves korig több lehetőség van olyan irányban is váltani eseteg, ahol nincs gyakorlatod, ugyanis a cégek 3 évre szóló contratto di apprendistatot köthetnek veled (nagyon sok munkáltató direkt erre utazik, és kizárólag apprendistákat vesz fel, mivel ez nekik is nagy anyagi előnyökkel jár). Illetve a stage-eket / tirociniokat is 30 éves korig lehet kihasználni, bár ennek inkább van kizsákmányolás-jellege, mivel nem minősül munkaviszonynak, ugyanakkor az is igaz, h "da cosa nasce cosa", sosem tudhatod, hová vezet el egy gyakornoki helyen kötött ismeretség. (Nekem mai napig felhívják az interjúztatóim referenciáért a helyet, ahol stagista voltam.).
    Remélem, sikerül mielőbb megtalálnod a te utad, sok erőt és kitartást kívánok hozzá!!!

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Szia! Nagyon köszönöm a hozzászólásod! Nos, a zsibbadás és beállt vállak jelentem javulóban, de iszonyat odafigyelés kell hozzá néha félóránként ujra meg újra azt veszem észte hogy vállak behúzva és beszorítva. De mostmár menni fog, és egyre jobb lesz. Na igen, a gyakornoki dolgok, nagyon elzárkóztam ettől pontosan a rövid távú és bizonytalan kimenetelű szerződések miatt. Még csak a fizetés .. természetresen vannak nagyon alulfizetett stagek (300 euro), de láttam már 900 euróst is. Az átlag az 5-600 euro. Na most nekem a magyar fizetésem, ezt súrolgatja felülről de azért szerencsére felülről. Szóval a számos hátulütő miatt sokszor nem is vettem ilyesmi lehetőségeket számításba és hát tévedtem mert a beilleszkedésemet, ottani életem kialakulását sokkal jobban támogatta volna ha ott elhelyezkedem. És az ok, ami miatt ilyen már-már lemondóan beszélek erről az az, hogy mi már a középtávú tervek listájára tettük a családalapítást - és így a magyar munkahelyről magyar gyes körülményekkel (akár évekig oda lehet lenni), talán már jobban járnék ha maradnék. Nem beszélve arról hogy azért a szívem mélyén szeretm a munkámat hisz gyakorlatilag project management ami azért nem egy száraz adminisztrativ meló.
    Most valamiért viszont újra nézegetem az állásokat és pályázgatok ennek ellenére - lehet egy megérzés hogy most jön el az én szerencsém? Már most mintha kicsit gyakrabban látnék amúgy is contratto indeterminatot a hirdetésekben (100-ből egyről felemelkedett 100-ból 3-ra :) :) ). Szóval keep positive. Minden rendben lesz.. Még egyszer köszönöm a hozzászólásod, szép napot!!

    VálaszTörlés